Volkswagen
 
20.01.2016
Tiguan GTE Active Concepti maailma-esmaesitlus Detroidis
• Volkswagen näitab Tiguan GTE Active Conceptiga MQB-platvormi tehnilisi võimalusi
• Volkswagen esitleb uut tuleviku nõudmistele vastavat nelikveoskeemi, kus kasutatakse elektrilist kardaani
• Teine mugavust ja turvalistust parandav lahendus on viipejuhtimine
Põhja-Ameerika rahvusvahelisel autonäitusel (NAIAS) Detroidis esitleb Volkswagen kontseptautot Tiguan GTE Active Concept. See põhineb uuel Tiguanil ning demonstreerib põikmootoriga moodulplatvormi tehnilisi võimalusi. Põhieesmärk oli luua pistikhübriid-tehnoloogia ja maksimaalse läbivuse kombinatsioon.

Volkswageni margi juhatuse esimees Herbert Diess selgitas: „Tiguan GTE Active Concept näitab Volkswageni pistikhübriid-ajamisüsteemide potentsiaali. Võimas nelikveoskeem tagab Tiguani-sugusele maasturile suurepärased maastikusõiduomadused isegi 100% elektriveo korral. Selles võeti edukalt kasutusele maasturitele nii oluline elektrifitseeritud nelikvedu.“
Viieistmeline kontseptauto põhineb täiesti uue konstruktsiooniga teise põlvkonna Tiguanil. Tiguan GTE Active Concepti nelikveoga pistikhübriidsüsteem – turboülelaadimise ja otsepritsega bensiinimootor (110 kW/150 hj) ning üks elektrimootor esisillal (40 kW/54 hj) ja üks tagasillal (85 kW/115 hj) – demonstreerib uue põlvkonna maasturite tehniliste võimaluste laia skaalat. Värskelt väljatöötatud infolustisüsteemil on 9,2-tolline kvaliteetse klaaspinnaga puutetundlik ekraan ja viipejuhtimine – ehk see on esimene tavapäraste nuppude ja klahvideta infolustisüsteem. Ehtsa maasturi moodi välimus koos toeka alumiiniumist põhjakaitsega ja täiendav kliirens lisavad Tiguan GTE Active Conceptile veelgi veenvust.
Maanteel liigub kontseptauto põhimõtteliselt kui saastevaba sõiduk, töötades 100% elektrirežiimil. Tavalistes sõiduoludes tuleb edasiviiv jõud tagasillal asuvast elektrimootorist. Ent niipea kui tuvastatakse haardumise halvenemine, hakkab sekundi murdosa jooksul vedama ka esisild. Sama juhtub ka siis, kui juht lülitab uudse, spetsiaalselt kontseptauto jaoks loodud juhtimissüsteemi 4MOTION Active Control abil sisse mõne nelikveo- või maastikusõiduprogrammi. Ka sel juhul alustab Tiguan GTE Active Concept liikumist nullsaastega, ehkki nelikveolisena. Niisuguses sõidurežiimis suudab see Volkswagen läbida puhtalt elektri jõul kuni 32 kilomeetrit/20 miili. Üldine sõiduulatus akult saadava 12,4 kWh elektrienergia ja 64-liitrisse paaki mahtuva bensiiniga on 933 kilomeetrit/580 miili.
Uus Tiguan, mis jõuab Saksamaal turule 2016. aasta kevadel, on esimene hulgast Volkswageni uutest maasturitest. Pärast müügi algust Euroopas esitletakse USA-s Tiguani pika teljevahega versiooni. Juba 2016. aasta lõpul hakkavad täiesti uue konstruktsiooniga, Ameerika turu tarbeks loodud keskklassi maasturid maha sõitma USAs Chattanoogas asuva tehase konveierilt.

tagasi