Volkswagen
 
18.01.2016
Aasta 2015: Volkswageni sõiduautomark tarnis 5,82 miljonit sõidukit
Volkswageni sõiduautomark tarnis 2015. aasta jooksul oma klientidele kogu maailmas 5,82 miljonit sõidukit. „Volkswageni sõiduautomark tegi mullu head tööd, arvestades keerulisi tingimusi. Tulemused üksikutes piirkondades erinesid märkimisväärselt kohalike turuolude tõttu. Eelkõige Euroopa, samuti Hiina, jäävad müügi osas olulisteks alustaladeks,“ selgitas Volkswageni sõiduautomargi juhatuses müügi, turunduse ja müügijärgse teeninduse eest vastutav Jürgen Stackmann ning lisas: „2016. aastal keskendume jätkuvalt klientide usalduse tagasivõitmisele, sest klientide rahulolu on ja jääb ka tulevikus üheks meie väärtuslikumaks varaks. Samal ajal optimeerime oma müügivõimsusi kogu maailmas ning anname gaasi uute mudelitega.“ Ta ütles, et uus Touran on parajasti turuletuleku faasis, uus Tiguan aga stardivalmis. Beetle Dune ja GTI Club Sport tähendavad, et mark tõi turule kaks ohtrat sõidumõnu pakkuvat mudelit. Stackmann jätkas: „Kõik Volkswageni töötajad on äärmiselt motiveeritud ja töötavad selle suurepärase automargi tuleviku kujundamise nimel, jätkates väljapaistvate autode ehitamist.“
Lääne-Euroopas tarnis Volkswagen 2015. aasta jooksul 1,50 miljonit sõiduautot, mis tähendab 4,7-protsendilist kasvu. Üksikutest turgudest näitasid kasvu, kohati märkimisväärset, Saksamaa (+3,9%), Hispaania (+13,9%) ja samuti Itaalia (+5,8%). Arengud Kesk- ja Ida-Euroopas olid vastuolulised. Samal ajal kui olukord Venemaal püsis keeruline kogu aasta jooksul (-38,8%), kasvas tarnete arv tuntavalt Poolas (+8,5%) ja eriti Tšehhi Vabariigis (+42,1%). Aasia ja Vaikse ookeani regioonis tarnis mark 2015. aastal 2,84 miljonit sõidukit. Suurimal üksikturul Hiinas taastas firma viimases kvartalis positiivse trendi ja näitas detsembris väikest kasvu (+0,3%). Stackmann lisas: „See sisendab meisse optimismi, et oleme samasugust hoogu suutelised hoidma ka 2016. aasta esimeses kvartalis.“
Aasta lõikes kasvatas Volkswageni sõiduautomark 0,9 protsendi võrra tarnete hulka Põhja-Ameerikas. Väikese languse kõrval USA-s (-4,8%) näitasid kasvu Kanada (+7,1%) ja Mehhiko (+11,8%). Olukord Lõuna-Ameerika piirkonnas püsib pingeline. Aastal 2015 anti seal klientidele üle 458 200 sõidukit. Keeruline olukord Brasiilias (-38,0%) dikteerib jätkuvalt arenguid selles piirkonnas.

tagasi