Volkswagen
 
04.03.2016
Uus Caddy TGI BlueMotion
Volkswageni Tarbesõidukite uus Caddy TGI BlueMotion saab omas segmendis esimesena varustusse topeltsiduriga käigukasti. Hannoveris asuv autotootja esitleb kogu maailmas uudset maagaasimootori ja kuuekäigulise DSG kombinatsiooni 2016. aasta Genfi rahvusvahelisel autonäitusel.
Caddy TGI BlueMotionile, pereautole/linnakaubikule, mis kasutab kütusena kas surumaagaasi või biogaasi, on nüüd tavalise käsilülituskäigukasti kõrval saadaval ka topeltsiduriga käigukast DSG – ainsana omas segmendis. Nii Caddy kaubikut kui ka mahtuniversaali saab tellida nii lühikese teljevahega kui ka Maxi-versioonina.
Keskmine maagaasikulu 4,1 või 4,3 kilogrammi 100 kilomeetri kohta (vastavalt lühikese teljevahega versioon ja Caddy Maxi) võimaldab Caddy juhil läbida ühe paagitäie gaasiga vastavalt 630 või 860 kilomeetrit. Käsilülituskäigukastiga Caddy TGI CO2-heide on lühikese teljevahega versioonil 112 g/km ja Caddy Maxil 116 g/km, topeltsiduriga käigukasti DSG puhul vastavalt 123 g/km* ja 126 g/km* (* - esialgsed andmed). Uued Caddy ja Caddy Maxi TGI BlueMotion varustatakse kõrgsurvepaakidega, mis on konstrueeritud spetsiaalselt surumaagaasi hoidmiseks. Paagid asuvad põranda all, mis tähendab, et pakiruumi suurus ei muutu – kuni 3200 liitrit Caddyl ja kuni 4130 liitrit Caddy Maxil. Mõlemad mudelid on lisaks varustatud 13-liitrise bensiinipaagiga.
Balloonikujulised terasest gaasipaagid täidetakse üle 200-baarise rõhu all oleva surumaagaasiga. Lühikese teljevahega Caddy neli põrandaalust paaki mahutavad 26 kilogrammi maagaasi, kuna Caddy Maxi TGI on varustatud viie paagiga, kuhu mahub 37 kilogrammi maagaasi. Neist paakidest pärit maagaas käitab 1,4-liitrise töömahuga TGI-mootorit, mis vastab EU6 heitmenormide nõuetele. Jõuallikas põhineb uuel TSI-bensiinimootoril, mida surumaagaasi kasutamise jaoks täiustati. Muuhulgas tuli selleks kohendada silindripead, klapiajamit, nukkvõlliajamit, kolbe, klappe ja kütusetorustikku. Arendajad tegid muudatusi ka mootori juhtploki, katalüüsmuundi ja turbolaaduri juures. Võimalust kohandada mootor maagaasikütusele arvestati juba TSI-mootori arendustöö varajases järgus.
Caddy TGI-mootor arendab maksimaalset pöördemomenti 200 njuutonmeetrit (Nm) 1500 ja 3500 minutipöörde vahel. Tippvõimsuse 81 kW ehk 110 hj saavutab mootor 4800-6000 p/min vahel. Caddy TGI linnakaubiku või mahtuniversaali tippkiirus käsilülituskäigukastiga on 174 km/h ja DSG-ga 172 km/h.
Eelmine maagaasi-Caddy oli saadaval Ecofueli nime all ning TGI-mootorit koos käsilülituskäigukastiga sai neljanda põlvkonna Caddyle tellida alates 2015. aasta keskpaigast. Uus DSG-käigukastiga Caddy jõuab müügiesindustesse juunis 2016. Kuuekäiguline topeltsiduriga käigukast muudab Caddy sobivaks taksona kasutamiseks ja on ainulaadne maagaasimootoriga A-segmendi linnakaubikute hulgas.
Hiljuti esitletud Caddy Alltrack võib samuti maagaasi kütusena kasutada. Caddy maastikuhõnguline variant on Cross Caddy järeltulija ning saadaval TGI ja käsilülituskäigukastiga, kuid 2016. aasta keskel jõuab seegi turule mudelina, millel on kuuekäiguline topeltsiduriga käigukast.

tagasi